© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Kurgi dingo tie žmonės, kurie visur vaikščiojo užsidėję „Google Glass“? Tiek daug jų buvo apsėsti „Google Glass“ didybe, tempė produktą į įvairias tinklalaides, televizijos laidas ir renginius.

Nešiotojai buvo pasinešę ir pastoviai brangino akinių vertybes. Tuo metu rašiau, jog šis produktas yra visiška apgaulė, dėl ko mane, už tą skiltį, išjuokė. Tačiau dabar, 2014 liepą, vis daugiau straipsnių pradėjo atsirasti apie tai, kaip ankstyvieji nešiotojai pradėjo akinių atsisakyti dėl to, kad jie buvo visiškai nenaudingi ir vedė prie asmeninių patyčių. Bet tuo viskas nesibaigė.

Staigus „Google Glass“ dingimas man priminė kelias keistas madas, kurios taip pat atėjo ir išėjo. Pirmasis būtų milžiniško populiarumo sulaukęs „VCRPlus“, kuris buvo mechanizmas, galėjęs pažymėti paprastą skaičių vaizdo juostų grotuve, ir įrašyti norimą televizijos laidą. Kanalų sąrašuose šie skaičiai atsirado, galima sakyti, per naktį, ką galima lyginti su vinilinių plokštelių dingimu iš muzikos parduotuvių.

Panašiai dingo ir, tuo metu, „paslaptingas“ „AOL“ valdomas raktinis žodis. Visur, kur tik pažiūrėjęs, matytum kažką iš televizoriaus, sakydamas „Raktinis žodis: NBC News“ ir pan. Šita sistema irgi pranyko, nors jos niekas ir nepasigedo.

Iš pradžių maniau, kad technologiniai klimato pokyčiai buvo kalti dėl staigaus „Google Glass“ dingimo. Bet šie pokyčiai nelabai ir įvyko. Šis išnykimas įvyko šiek tiek kitaip. Jie neprarado naudingumo kaip „VCRPlus“ ir raktiniai žodžiai. Akiniai dingo dėl neigiamo socialinio spaudimo.

Iš tikro gaila, atsižvelgus į tai, kad didelę dalį, vis dar kuriamų, „Google Glass“ aplikacijų būtų buvę galima pritaikyti vartotojų aptarnavimui ir kitiems verslams. Dabar jos, tikriausiai, niekada nebeišvys dienos šviesos. Aš asmeniškai tikrai nustebsiu jei per artimus 12 mėnesių „Google“ nenutrauks savo akinių projekto.

Socialinis spaudimas atėjo tiesiai iš visuomenės. Žmonėms šie produktai pasirodė tiesiog įžeidūs. Tai, tam tikru būdu, ir parodo pačios „Google“ naivumą. Įmonė demonstravo išties nerūpestingą požiūrį į asmens privatumą.

Žmonės nesupratę, kad nešioti šiuos info-akinius yra nemandagu, dažnai tai išgirsdavo iš praeivių, ar šią itin brangią technologiją tiesiog nušvilpdavo tiesiai jiems nuo veidų. Aš pats nesikalbėdavau su niekuo kas buvo užsidėjęs šiuos akinius, kol jų nenusiimdavo. Nieko asmeniško ar slapto negalėdavai pasakyti asmeniui, kuris nešiojo šį prietaisą. Būtum kvailas jei manytum, kad šis pokalbis nebūtų įrašomas. Tuo pačiu galėtum tiesiog užsidėti HD kamerą ir, kol kalbiesi, filmuoti. Tai buvo mano nusistatymas.

Aš svarsčiau, ar būtų kada toks laikas kai „Google Glass“ ir panašaus tipo „išmanieji akiniai“ būtų priimti plačiosios visuomenės. Kai aplinkui yra pilna pristatyta apsaugos kamerų, ir valdžia nesislaptindama seka įstatymų besilaikančius piliečius, pridėti dar ir „Google Glass“ yra jau per daug. Tai buvo lašas, perpildęs privatumo taurę. Kai pasirodė žinios, kad žmonės, kurie nešioja šiuos akinius yra užpuldinėjami, produktui buvo paskelbtas mirties nuosprendis.

Niekas nenori draugų, kurie elgiasi tarsi vyriausybės agentai, galbūt į Debesiją transliuodami tavo atvaizdą ir žodžius, kurie turėtų priklausyti tik kasdieniniam pokalbiui.

Ar yra įmanoma prikelti „Google Glass“? Ar dar galima kaip nors jiems suteikti populiarumo? Galbūt jie pasidarytų šaunūs, jei kokios garsenybės pradėtų juos nešioti? Tačiau dauguma žvaigždžių jau nusprendė, kad akiniai atrodo absurdiškai. „Google“ niekada nesuras mechanizmų, kurie privers publiką šių akinių trokšti.

Laikas visiems laikams atsisveikinti su šiuo produktu.

Johnas C. Dvorakas

Parengta pagal pcmag.com

Taip pat skaitykite: