Ką slepia naujoji „McDonald’s“ abejotino skaidrumo kampanija?

Paskelbė: Vilniaus Žinios Data: 2014-10-27 07:05

Spausdinti | Komentarai

© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

„McDonald’s“ pranešė, jog vykdomos kampanijos „Mūsų maistas, jūsų klausimai“ metu, stengsis atsakyti į visus klausimus, kurie kelią neaiškumą. Greito maisto restoranai „McDonald’s“ turi ne kokį įvaizdį ir reputaciją, tikriausiai dėl to ir suskubo daug ką paaiškinti, taip bandydami atsikratyti prastos reputacijos apie masiškai gaminamą nesveiką maistą. Geriausia strategija, kokią galėtų pasirinkti greito maisto milžinė, tiesiog atskleisti tiesą, kokia ji yra iš tikrųjų, o ne viešai parodyti kaip gaminama dešra ir taip susigražinti kelis buvusius klientus.

„McDonald’s“ suvokia, kad per ilgą gyvavimo laiką, žmonėms iškilo begalė klausimų, susijusių su maisto kokybe ir gamyba. Kompanija, kuri kiekvieną dieną aptarnauja apie 28 milijonus klientų, vien tik Amerikoje, žada pateikti sąžiningus ir aiškius atsakymus į klientų užduodamus klausimus. „McDonald’s“ yra pasiruošę paviešinti filmuotas medžiagas ir infografijas, kurios atskleis kaip iš tikrųjų vyksta gamyba ir kaip iš fermų ant žmonių lėkščių atsiduria „„McDonald’s“ vištienos sparneliai ir šoninės sumuštiniai. Jie taip pat tvirtina, jog bus surengtos vaizdo konferencijos, kurių metu sąžiningai atsakinės į klientų užduodamus klausimus.

„McDonald’s“ taip pat pasitelkė ir Grant Imahara, profesionalų skeptiką ir buvusios laidos „Mitų griovėjai“ vedėją, kuris nusifilmavo ir pats keliose laidos dalyse apie vartotojus kamuojančius klausimus. „Mes žinome tokių žmonių, kurie yra tiek už, tiek prieš „McDonald’s“ ir vis uždavinėja klausimus kaip ir iš ko gaminamas maistas restoranuose. Turime užtikrinti, kad visi žmonės gautų atsakymus į pateiktus klausimus ir įsiklausyti į jų pastabas.“ – kalbėjo naujienų portalui BurgerBusiness.com, vyriausiasis prekės ir strategijos pareigūnas, taip pat einantis viceprezidento pareigas, JAV „McDonald’s“,  Kevin Newell.

Iki šiol, beveik niekas nežinojo kas vyksta už greito maisto restoranų sienų. Tačiau dėl tokios ilgos tiekimo grandinės ir žaliavų iš įvairiausių regionų, būtų neįmanoma parodyti visko, net filmuota medžiaga ar infografija, atskleistų tik maža dalelę, kas vyksta fermose, gamyklose ar gamybos proseso metu.

Ir kol žmonės bus vedžiojami toliau už nosies, jog maistas restoranuose patiekiamas „iš fermos, tiesiai ant stalo“, didžiausia jautienos ir kiaulienos supirkimo „McDonald’s“ kompanija, pardavinėjanti mėsainius, mažiau nei už vieną dolerį, slėpsis po šia uždanga.

„Kompanija „McDonald’s“, padarė nemažą progresą, nuo įsikūrimo pradžios, kalbant apie kiaulienos tiekimą, tačiau kiaušiniai tiekiami JAV, atkeliauja iš paukštynų, kur vištos kalinamos tokiuose mažuose narvuose, jog net negali išskleisti sparnų“, – pasakojo Humaniškoje draugijoje, Amerikoje , Paul Shapiro, Gyvūnų apsauga fermose viceprezidentas. „Pasirašytoje sutartyje „McDonald’s“ sutiko, kad Europoje ir JK, paukščiai negali būti laikomi narvuose.“

Dažniausiai užduodami klausimai būna apie gaminius, bet kol kas neteko matyti nei vieno klausimo (ir atsakymo) apie antibiotikus ar paukščių laikymą narvuose, net jei ir kalbama apie „tvarkingą tiekimą“. Štai ką jie kalba apie jautienoje randamus hormonus: „Didžiąją dalį jautienos perkame iš JAV esančių fermų, kur ūkininkai galvijams leidžia hormonus, kad paskatintų augimą.“ Paklausti apie gyvūlių šėrimą GMO pašarais, atsakė: „Ūkininkai gyvulius šeria tam tikra dieta, kurią sudaro grūdai: kukurūzai ir sojos. Daugiau nei 90% kukurūzų ir sojų yra genetiškai modifikuoti, tad ir didžioji dalys galvijų, paukščių ir kiaulių, šeriami GMO.“

Kol teigiama, jog mėsainiuose taip vadinama „rožinė masė“ nebenaudojama, vištienos sparneliai kepami aliejuje, kuriame gausu priešpučio chemikalo ir dimetilpolisiloksano. Taip pat bandelelėms ir sumuštiniams gaminti, naudoja azodikarbonamidą, dar kitaip vadinamą „jogos kilimėlio sudedamoji dalis“ ir teigia, kad ši medžiaga yra plačiai naudojama: „Pagalvokit apie kelis druskos naudojimo variantus: druską, kurią vartojate maistui, galite naudoti ir ledo tirpinimui, pabarsčius ją ant kelio.“

Nepaisant gana plataus meniu, žmonės vistiek galvoja, kad „McDonald’s“ restoranuose sveiko maisto nėra. Taip pat tiekdami nesveiką maistą ir vaikams, jie dar labiau suklydo. Tačiau Amerikoje smukus pardavimams, pastarieji skandalai dėl maisto saugos Kinijoje ir problemos su darbu, neatbaidė net konkurentų, kurie čia lankosi tiek per pusryčius, tiek per pietus.

Tiesa tokia, kad „McDonald’s“ susiduria su rinka, kurioje žmonės vis labiau reikalauja greito ir geros kokybės maisto, o ne tik greito maisto. Dabar keliaujantys dažniausiai stoja „Chipotle“ restoranuose, ar kitose įstaigose, siūlančiose sveikesnį maistą, kuriame nėra GMO, dirbtinių ingredientų ar antibiotikų.

Apskaičiuota, jog panašiai apie 80% Amerikoje parduodamų antibiotikų yra perkami gyvūnams fermose, tačiau antibiotikai nėra skirti gydimui, „„McDonald’s“ pasiteisina, kad jie naudojami sustabdyti ligoms, kurios plinta mėsoje.

Antibiotikų naudojimas, vietoj paprasčiausio infekcinio gydymo (nors buvo pastebėta, kad abiejų poveikis panašus), leidžia gamintojams laikyti daug gyvulių vienoje vietoje, nedidelėje teritorijoje. Tokios sąlygos įtakojo bakterijų atsparumą antibiotikams, tad Pasaulio sveikatos organizacija, tai laiko kaip tarptautine epidemija.

Kuo daugiau plinta skandalai dėl maisto saugos ir neigiamos nuomonės dėl greito maisto, tuo vis labiau auga ir žmonių skaičius, kurie nori tiesos ir būti užtikrinti ką valgo. Tačiau tiesos atskleidimas reikalauja ir atsakomybės,o vien tik tiesa, nieko nepakeis. Šiais laikais klientai nori žinoti, kaip gaminamas maistas, patiekiamas jiems, kad galėtų rinktis, jau žinodami ir reikalauti pokyčių.

Jei „McDonald’s“ tikrai nori, kad žmonės jais pasitikėtų, visų pirma jiems reikėtų atkreipti dėmesį į jų tiekiamo maisto sudedamąsias dalis ir pradėti jas keisti. Tokie pasikeitimai, gali būti rimtas iššūkis net tokiai didelei kompanijai, juk reikėtų pakeisti tiekėjus ir gamintojus. Kadangi „McDonald’s“ yra didžiausia greito maisto kompanija, tokie pokyčiai tikrai nebūtų maža smulkmena, o reikštų sveikesnį maistą ir laimingesnius klientus.

Naomi Starkman

Parengta pagal CivilEats.com

Miesto legendos ikona

Ši informacija yra portalo vilniausžinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į vilniausžinios.lt. Parašykite mums adresu info@medijos.lt