Dirbant komandoje, dažnai susidaro ginčai ar minimalios konfliktinės situacijos. Bet būna ir kitas variantas – viskas lyg ir gerai, santykiai nėra blogi, bet jaučiamas komandos draugų nepasitikėjimas. Ir nebūtinai dėl to, kad jūs “prisišiukšlinote” ar kažką pavedėte, kartais užtenka smulkmenų, kad pasitikėjimas imtų byrėti. Tai gali būti tiesiog daug pavienių smulkmenų.

Pasak JAV atlikto tyrimo “Mandagumas Amerikoje 2011″ rezultatų, du trečdaliai darbuotojų teigė, kad nemandagus elgesys su jais sumažina darbo produktyvumą ir motyvaciją, bei nurodė, kad būtinai reikia steigti programas mandagumui mokyti.

Ekspertai išvardina septynias priežastis, kodėl pasitikėjimas jumis gali kristi, bei pataria, kaip to galima išvengti:

1. Jūs nepasitikite kitais žmonėmis

Pasitikėjimas tai yra dvipusio judėjimo gatvė. Jeigu norite, kad jumis pasitikėtų, darykite tai patys. Pradžiai bent nustokite spausti kolegas. Vietoj to pasistengti sudaryti visas sąlygas, kad jie galėtų atskleisti visus savo talentus.

2. Jūs nepažymite kolegų indėlio į jūsų darbą

Kai bendradarbis jums labai padėjo, kaip reagavote į situaciją? Ar tokiu atveju skiriate savo laiko asmeniškam atsidėkojimui? Ar manote, kad užtenka išsiųsti el.paštu formalų “Ačiū” ir tiesiog pereiti toliau prie kitų darbų?

3. Jūs nesilaikote laiko terminų

Gyvenime visko būna, ir nespėjote kažkokių darbų padaryti laiku tai šen, tai ten. Nėra juk nieko baisaus, ar ne? Kaip sako liaudies išmintis, nuo to juk niekas nemirė, tiesa? Ne, netiesa. Kiekvieną kartą, kai nespėjate su terminais, po truputį prarandate pasitikėjimą, juk jūsų kolegos yra kartais priklausomi nuo jūsų darbų.

4. Jūs vėluojate į susirinkimus

Kai jūs dažnai vėluojate į susirinkimus, kolegos pradeda jausti, kad tiesiog švaistote jų laiką. Taip pat jie gali pagalvoti, jog vėluojate dėl to, kad vertinate savo asmeninį laiką daug labiau, negu bendradarbių.

5. Jūs nepripažįstate savo klaidų

Pripažindami savo klaidas, jūs ne tik rodote savo žmogiškumą, bet ir leidžiate kolegoms irgi atvirai kalbėti apie savo klaidas ir jas pripažinti, nesibaminant griežtų sankcijų.

6. Jūs iškreipiate tiesą

Ar jūsų kolegos žino, kad jūsų kalbomis galima pilnai pasitikėti, ar kartais ko nors nepasakote, nutylite? Stenkitės kalbėti viską kaip yra iš tiesų. Iškreipta tiesa bet kuriuo atveju sukelia įtarimus – žmonės supranta, kad jūs šiek tiek meluojate, ir anksčiau ar vėliau tai prives prie prarasto pasitikėjimo.

7. Jūs nekonstruktyviai bendradarbiaujate

Skamba labai plačiai, bet čia turima omenyje, kad reikia sekti savo elgesį. Pavyzdžiui, vietoj to, kad šauktumėte ant kolegų dėl neatlikto darbo, pabandykite išsiaiškinti priežastis, kodėl viskas nuėjo ne taip, kaip tikėtasi. Ir ateityje atsižvelkite, ko būtent reikia jūsų bendradarbiams, kad spėtų laiku.

* * *

Štai tiek trumpų ir beveik akivaizdžių tiesų, bet kartais labai pravartu perskaityti tokius mini-patarimus. Tikslas – prisiminti, kad, dirbant komandoje, tarpusavio pasitikėjimas yra vienas iš kertinių faktorių, nuo kurių priklauso rezultatai, darbo efektyvumas ir galiausiai malonumas dirbti.

Straipsnio originalas: TechRepublic

Originalus įrašas tinklaraštyje SkaitykIT.lt

Taip pat skaitykite: