Kino filmo “Jeune & Jolie” kadras

Viskas prasidėjo vasarą, nuo atostogų kažkur pietų Prancūzijoje, kur prie stalo žmonės daugiau šneka negu valgo, o pavalgę eina svaigaus popiečio miego, po kurio vėl ruošis į paplūdimį arba gers vyną terasoje ir toliau kalbėsis.

Tačiau vos sutemus ir visiems užmigus iš namų išsprunka mergaitė, dar visai jaunutė paauglė. Labai graži ir išalkusi patirčių. Anądien paplūdimyje ji sutiko vaikiną, kuris dar tą pačią naktį mėgina nekaltą mergaitę suvedžioti.

Tai labai prancūziškas filmas labai universalia tema – jaunystė ir išsprogęs negrabumą nekantrumu pranokstantis seksualumo pumpuras, kuriuo netrukus Lėja pasivadinusi mergina leidžia mėgautis visiems, išgalintiems sumokėti  tris šimtus eurų už vieną kartą. Pažeminta ji paprašo penkių šimtų. Pinigus slepia spintoje, savo tėvų namuose, nes mergaitei jų kaip ir nereikia – kilusi iš puikios šeimos, lanko mokyklą, turi draugų, sulaukia vaikinų dėmesio, yra graži ir protinga moksleivė – prostitutė. Kodėl?

Jeune & Jolie 1

Kino filmo “Jeune & Jolie” kadras

Keturi metų laikai mainosi išvien su skirtingais merginos gyvenimo etapais. Žiūrovui čia leidžiama iki soties mėgautis trapiu pagrindinio vaidmens atlikėjos aktorės Marine Vacth grožiu, stebėti iš pažiūros idiliškas ir jaukias šeimyninių santykių scenas, kurioms ryškų kontrąstą sukuria atviros bet estetiškos Lėjos sekso scenos su klientais. Kulminacinių momentų netrūksta – meilės trikampiai, purvinos šeimos paslaptėlės, infarkto ištiktas klientas, tačiau greičiausiai širdis plakti ima policijai susiradus nieko nenutuokiančią mergaitės motiną.

Subtiliu šiaip jau vulgarių situacijų pateikimu ir tematka man filmas šiek tiek primena 2011 m. „Elles“, tačiau čia, „Jaunoje ir gražioje“, labiau nei socialinis kontekstas akcentuojamas asmeninis vienos merginos pasirinkimas. Kreivas šypsnys gavus eilinį kliento pasiūlymą gali sudaryti įspūdį, jog mergaitei toks uždarbiavimas tikrai patinka, tačiau netrukus kyla abejonių: ar ji žino ką daro?

Jeune & Jolie

Kino filmo “Jeune & Jolie” kadras

Jokių aiškių „todėl“ filme nėra, jaučiausi pritrūkusi ir gilesnio ryšio su pagrindine veikėja – jos mintis ir motyvus tenka skaityti tarp eilučių; tad iš mano varpinės rodosi, kad jaunystėje seksualumas yra kaip užtaisytas pistoletas, kuriuo dar nemoki šaudyti. Kuomet matai tik savo galios simptomus – žmonių geismą ir silpnumą,- bet gi nežinai pačios galios galutinio tikslo nei prasmės. Lėjos elgesys gali pasirodyti kaip puikybės įsiūbuotas įsišėlęs primityviausias instinktas, Lolitos sindromas, drąsa, įgimta paleistuvystė ar dar kažin kokia „diagnozė“. Esu tikra, kad filmas privers susimąstyti, kad ir „pagal savo sugedimą“, bet iš esmės tai – įtraukianti moters seksualumo studija.

Režisierius Fransua Ozonas, taip pat žinomas iš filmų „8 moterys“ ir „Baseinas“ už „Jauna ir graži“ nominuotas auksine palmės šakele, pelnė apdovanojimą San Sebastiano kino festivalyje. Filmas puikiai įvertintas kritikų tarptautiniame kontekste.

Taip pat skaitykite: