Merginos nuotrauka, kurioje matoma tatuiruotė, įkvėpta Jeronimo Boscho, yra visai ne nuotrauka. Iš tikrųjų tai neįtikėtinas aliejinės tapybos paveikslas, nutapytas lenkų menininkės Agnieszkos Nienartowicz. Nors Gdansko Dailės Akademiją ji baigė vos prieš dvejus metus, menininkė demonstruoja neįtikėtinus įgūdžius savo kūryboje. Šis paveikslas sujungia Jeronimo Boscho, Šiaurės Renesanso protėvio, darbą su tatuiruočių menu taip sukurdamas neabejotinai šiuolaikinį jausmą.

Įdomu tai, kad kūrinys, kuris dalijasi bendru pavadinimu su Boscho ikoniškuoju paveikslu, pavadinimu „Žemiškųjų malonumų sodas“, pirmą kartą pavaizduotas buvo Nienartowicz apmąstymuose. Kadangi ji stipriai domėjosi žmogaus vidinėmis emocijomis, ji suprato, jog 15-ojo amžiaus paveikslas bus puiki priemonė perteikti savo žinutę.

„Žmonės pilni kontrastų ir priešpriešos, jie nori daryti gera, tačiau padaro atvirkščiai,“ menininkė dalijosi savo įžvalgomis. „Aš galvojau apie žmogaus prigimtį, apie nuodėmę ir blogio valią, kurios yra giliai mūsų esybėje, tartum įrašytos mumyse. Ir tada aš tai susiejau su Boscho triptiku, kuris tarsi kalba apie žmonių prigimtį. Aš dievinu šį paveikslą, nes jis toks keistas, neįprastas ir tuo pačiu gražus.“

Jaunojo menininko Boscho piešiniai, meistriškai nutapyti aliejiniais dažais, vaizduoja žmogaus kritimą, kuris yra tarsi priešprieša subtiliam jaunos moters grožiui. Nienartowicz darbas seka grįžtančia vaizdinės tapybos šiuolaikiniame mene tendencija. Ir nors jis turi hiperrealizmo požymių, tačiau vistiek išlaiko akivaizdžiai dailų prisilietimą drobėje. Sujungdama seną ir naują, jos tikslas yra pasiekti Senųjų Meistrų tobulumą, tuo pačiu pratęsiant jų meistrišką tradiciją 21-ąjame amžiuje.

Ar Nienartowicz pasitenkinimas kyla iš šiuolaikinių ir istorinių detalių jos paveiksluose? „Kiekvieną elementą traktuoju kaip ir bet kurį kitą, tačiau istoriniai elementai perteikia istoriją ir kartu suteikia emocionalumo. Tuo pačiu metu, įtraukdama juos į savo paveikslus, suteikiu jiems naują kontekstą, prasmę ir naują gyvenimą. Gal tai tarsi duoklė Seniesiems Meistrams?“

„Žemiškųjų malonumų sodas“ pagal Agnieszka Nienartowicz, vaizduoja jauną merginą, padabinusią nugarą tatuiruote, kuri įkvėpta Jeronimo Boscho ikoniškojo 15-ojo amžiaus paveikslu. „Man patinka praeitų amžių menas, Senieji Meistrai, jų didžios mintys ir dirbtuvių įgūdžiai. Aš dažnai būnu tiesiog priblokšta jų genialumo.“ – teigia autorė.

Taip pat skaitykite: