Kaunas.lt archyvo nuotr.

Naujam gyvenimui baigiama prikelti Raudondvario dvaro pilis gavo pirmąją gražią ir vertingą dovaną – Tiziano Vecelli paveikslo „Vyras su pirštinėmis“ (1520 m. aliejus 100x89cm), seną kopiją. Kalbama, kad ją padarė garsaus italų tapytojo mokiniai.

Paveikslą dovanojo sesuo Myrta Stöckle iš Hamburgo (Vokietija), priklausanti šv. Elžbietos seserų kongregacijai. Birželio 27 dieną Kauno rajono savivaldybėje įvyko paveikslo kopijos perdavimo ceremonija.

Sesuo Myrta Stöckle pasakojo, kad paveikslą jai leido išsirinkti 97 metų ponios, gyvenančios prabangiuose senelių namuose, dukra. „Prašmatniame name dar buvo septyni ar aštuoni originalūs paveikslai, Meiseno porceliano, kilimų, kitų vertingų daiktų. Galvodama apie konkrečią erdvę, apie Raudondvarį, dėmesį kreipiau į dizainą ir formatą. Tai ir lėmė, kodėl pasirinkau Tiziano paveikslo kopiją“, – pasakojo sesuo.

„Paveikslas priklauso Renesanso epochai. Todėl ši dovana labai simboliška, labai reikšminga istorine prasme, nes Raudondvario pilis taip pat priklauso šiai epochai. Paveikslas puoš pirmąjį aukštą, kuriame atkuriama Renesanso dvasia, ir suteiks dar daugiau didingumo“, – sakė VšĮ „Raudondvario dvaras“ direktorė Snieguolė Navickienė.

Simboliška ir tai, kad šv. Elžbietos seserų kongregacija turi tiesioginių sąsajų su Raudondvariu. Pirmosios šios kongregacijos seserys priesaiką davė 1925 metais būtent Raudondvario bažnyčioje. Dvidešimt metų mūsų šalyje besilankanti sesuo Myrta Stöckle gražiai kalba lietuviškai ir taip pat turi sentimentų Raudondvariui.

Ji pasakojo, kad anksčiau kongregacijos seserys, slaugančios senus, sergančius žmones, anksčiau sulaukdavo daugiau vertingų dovanų. „Kultūra gyvena iš tokių dovanų. Istoriją reikia perduoti iš kartos į kartą. Vertingų kūrinių dovanojimas – labai dažnas pavyzdys Vokietijoje ir man buvo malonu jį perkelti į Lietuvą“, – sakė sesuo Myrta Stöckle.

Tizianas buvo vienas iš įvairiapusiškiausių italų dailininkų, vienodai gerai tapęs portretus ir peizažus (abu šie žanrai jį išgarsino), mitologines ir religines scenas. Jo tapybos metodai, ypač spalvų taikymas, padarė didelę įtaką ne tik italų Renesanso dailininkams, bet ir būsimoms vakarietiško meno kartoms.

Vilma Kasperavičienė

Taip pat skaitykite: