© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Dėka tokių svetainių kaip „Twitter‟, socialinė žiniasklaidos sfera įžengė į naują erą. Milijonai vartotojų visame pasaulyje naudojasi šia internetine erdve, siekdami palaikyti ryšį su šeima, draugais bei kolegomis. Laikraščiai, žurnalai, muziejai, menininkai, dizaineriai, garsenybės, visa tai ir dar daugiau galima surasti vienoje socialinės žiniasklaidos svetainėje – „Twitter‟.

Kas tai yra?

„Twitter‟ – socialinės komunikacijos priemonė (soc. tinklas), kurioje žmonės siunčia žinutes. Šie pranešimai, vadinami „tweets‟, yra riboti iki 140 ženklų ilgumo (užtikrinant, kad „Twitter‟ būtų galima naudoti ne tik su išmaniaisiais mobiliaisiais telefonais), kurie gali būti išsiųsti naudojant internetinį tinklapį, darbalaukio programėlę ar mobilųjį įrenginį. Pranešimai dažniausiai yra apie tai, ką kas nors veikia, kur jie yra, ką galvoja, skaito, stebi ir t.t. Trumpai tariant, „Twitter‟ esmė – atsakyti į klausimą „Ką Jūs veikiate?‟  Taipogi šį soc. tinklą galima įvardyti kaip momentinių pranešimų, elektroninio pašto, tekstinių žinučių darinį. Taip pat į ribotuosius pranešimus galima įterpti nuorodas į interneto puslapius, atvaizdus ar kitas medijas. Kaip „Twitter‟ naudotojas, Jūs pasirenkate, kuriuos kitus socialinio tinklo vartotojus norite sekti, kai Jūs ką nors sekate, tuomet to asmens pranešimai rodomi sąraše, įvardytame kaip Jūsų asmeninis „Twitter‟ srautas. Kiekvienas, kuris pasirenka sekti Jus, mato Jūsų žinutes savo sraute. Tačiau tai nėra būtina, ne kiekvienas, kurį Jūs pasirenkate sekti, būtinai pradės sekti ir Jus.

Kaip naudotis?

Tereikia įvesti trumpą pranešimą apie tai, ką Jūs darote. Naudojant „Twitter‟ galite perduoti personalines žinutes su galimybe, jog šis pranešimas taip pat būtų matomas ir viešai. Taipogi, jei norite paskelbti, tai, ką jau kažkas padarė anksčiau, galite pasinaudoti funkcija „retweet‟ – tai reiškia, kad Jūs cituojate asmenį, kuris yra originalios žinutės autorius. Taip pat galite nesudėtingai pasinaudoti paieškos galimybėmis, kurios leis lengvai surasti visus pranešimus, atitinkamai, kokia tema Jus domina.

Bendravimo ryšiai mezgami pasirenkant zžmones, kuriuos norite sekti. Trumpai tariant, „Twitter‟ santykiai gali būti apibendrinti maždaug taip:

  • Aš galiu sekti tave, tu gali sekti mane;
  • Aš galiu sekti tave, bet tu gali manęs ir nesekti;
  • Tu gali sekti mane, bet aš neseksiu tavęs.

Kodėl tai svarbu?

„Twitter‟ vystėsi labai greitai, kaip veiksminga priemonė bendrauti sužinant naujienas greičiau nei per minutę, taip pat kaip šaltinis internetinių nuorodų, pranešimų ir nuomonių. „Twitter‟ nėra vien tik momentinių pranešimų talpinimas ar siuntimas. Stebint tai, kas paminima sraute, organizacijos gali sužinoti, kaip vartotojai atsiliepia apie savo patirtis, susijusias su tomis organizacijomis.

„Twitter‟ DUK teigia, kad „Tai yra paslauga, skirta draugams, šeimos nariams ir kolegoms bendrauti bei palaikyti ryšį‟.

Ką apie „Twitter‟ kalba apžvalgininkai?

Pasak „TopTenReviews‟, šis socialinis tinklapis, nuo pat savo darbo pradžios – 2006-ųjų, sukėlė revoliuciją naujienų generavimo sferoje ir suteikė galimybę įmonėms užmegzti ryšius su klientais pasauliniu mastu. Kaip teigė „New York Times‟, „Twitter‟ be abejo yra „Skaitmeninis fenomenas‟, turintis daugiau nei 175 mln. registruotų vartotojų, ir šis skaičius kasdien išauga maždaug 370,000 naujų vartotojų.

„Twitter‟ yra viena iš žymiausių socialinės žiniasklaidos priemonių. Šiame socialiniame tinklapyje rasite visas reikalingas funkcijas, kurios patenkins kiekvieną socialinės žiniasklaidos fanatiką bei suteiks galimybę palaikytį ryšį su pasauliu.

Taip pat skaitykite: